Berlijn Day 3/4

Dag 3 begon wederom met een lekker ontbijtje. Hierna was er een afspraak om meer informatie te krijgen over Berlijn en over de plekken waar we echt heen moesten gaan. Deze afspraak was met een Nederlandse vrouw die al een tijdje in Berlijn woont. Na dit gesprek hebben we met onze groep gekeken waar we nog echt heen moesten gaan. We namen de metro richting de friedrischstraße, omdat we naar een museum bij Checkpoint Charlie wilden gaan. Toen we uit stapten kwamen we erachter dat de Friedrichstraße ontzettend lang was, dus moesten we nog een heel stuk lopen. We vonden het en maakten wat foto's, ook bezochten we nog een parkje naast Checkpoint Charlie waar van alles te vinden was over de val van de Berlijnse muur, erg interessant! Toen we het daar wel gezien hadden kochten we een lekkere koffie bij Starbucks en namen we de metro naar de Kürfurstendamm, dit is de grootste winkelstraat in Berlijn. We bezochten onder andere & other stories, forever 21 & Zara. Ook gingen we even het KaDeWe binnen, het grootste warenhuis in Berlijn. Hierna waren ik en een vriendin het winkelen beu en splitsten we op, 2 gingen er nog even winkelen en wij besloten om lekker naar het hostel te gaan. Toen we de bank in de lobby zagen staan, wisten we niet hoe snel we moesten gaan zitten, onze benen waren zo moe! Na anderhalf uur te hebben gechillt met onze telefoon in ons hand en een zak chips tussen ons in was het tijd om ons om te kleden. Ondertussen waren de andere 2 ook weer in het hostel gearriveerd en een uurtje later zaten we in de Metro richting de Hackescher Markt, hier schenen wat leuke restaurantjes te zitten. Die zaten er inderdaad en hier hebben we heerlijk gegeten. Na het eten zijn we weer richting de bar in het hostel gegaan om een laatste drankje te drinken en om 00:30 lag ik lekker in m'n bedje. 

De volgende dag was het tijd om de koffer in te pakken, we zouden namelijk rond half 4 weer met de metro richting de Hauptbahnhof gaan. Toen we voor de laatste keer ontbeten hadden en uitgecheckt waren dumpten we onze koffers in de bagage ruimte in het hostel en namen we de metro richting de Brandenburger Tor. Hier dronken we -weeeer- een Starbucks en maakten we wat leuke foto's. Daarna zijn we nog naar een gebied geweest waar nog oude stukken van de muur te zien waren. Ik was al eens in Berlijn geweest, maar toch vond ik het bijzonder om het nog een keer te zien. Na dit bezoek gingen we terug met de metro naar het hostel waar we nog wat rondliepen in de buurt. We haalden onze koffers op en gingen weer richting de Hauptbahnhof. Om half 5 zaten we in de trein en om half 11 was ik weer op Nederlandse bodem. Ik stapte uit in Amersfoort, waar m'n vader me op kwam halen. Toen ik thuis was wilde ik het liefst naar bed, maar ik had nog een feestje waar ik echt al tijden naar uit had gekeken, dus toch maar nog even gegaan. Dat even werd uiteindelijk half 4 en toen kon ik eindelijk mijn ogen sluiten naar een paar geslaagde dagen Berlijn. 













7 opmerkingen: